梁朝偉六度稱帝創紀錄 余香凝封后 《毒舌大狀》膺最佳電影 76歲姜大衛首奪男配

文章日期:2024年04月15日

【明報專訊】第42屆香港電影金像獎頒獎典禮昨晚假文化中心舉行,《金手指》奪6獎,包括最佳男主角、最佳攝影、最佳美術指導、最佳服裝造型設計、最佳音響效果及最佳視覺效果,成為大贏家,梁朝偉憑《金手指》六度稱帝;余香凝憑《白日之下》首奪金像影后,姜大衛與梁雍婷亦憑《白日之下》分別奪得最佳男配角及最佳女配角。最佳電影由《毒舌大狀》奪得,《命案》鄭保瑞膺最佳導演。

記者︰林祖傑、鍾一虹

攝影︰劉永銳、鍾偉茵

梁朝偉(偉仔)憑《金手指》6度登上金像影帝寶座,身在德國拍戲的他透過視像看頒獎過程,得知獲獎時愕然掩面,然後展露笑容,劉嘉玲代老公上台領獎,偉仔說︰「我唔識講,好開心,好耐無攞金像獎,應該隔咗十幾年。多謝金像獎、提名我嘅朋友、英皇娛樂楊受成及導演莊文強畀機會我,還要多謝監製、攝影師、台前幕後及多謝你。」劉嘉玲問偉仔多謝頒獎的古天樂、袁詠儀,還是她?偉仔笑說︰「梗係多謝你啦,嘉玲姐!」偉仔亦多謝其家人、兒童節目監製林麗真,以及41年來支持他的觀眾朋友。

劉嘉玲讚老公偉大演員

劉嘉玲此時打斷偉仔說話,「我想講兩句得唔得呀?我知道好多人見到梁朝偉攞獎,會話唔係呀,又係佢,Oh My God!畀啲機會人啦!但係我咁多年響佢身邊,我覺得梁朝偉真係好偉大嘅演員。」偉仔說︰「千祈唔好咁講,好演員就得。」劉嘉玲續道︰「我覺得梁朝偉付出500分甚至1000分嘅努力,香港有個咁偉大嘅演員,我哋應該值得驕傲。」偉仔不認同自己偉大,「唔好講偉大,好演員就得,大家都付出好多努力」。

余香凝憑《白日之下》奪影后,連同之前導演會、電影評論學會及網絡影評人HIGHLIGHT大獎,共取4個影后獎,她哽咽說︰「多謝台前幕後,多謝媽咪,永遠喺我失意時給我最大動力,多謝我丈夫,無佢支持,我乜都做唔到。我會用一世時間做更好嘅演員。」

余香凝謝媽咪給最大動力

之後接受傳媒訪問,余香凝說︰「台上忘記多謝導演,要用獎敲自己個頭,要多謝佢100次都唔夠,當初係佢打電話畀我,問我仲想唔想演戲,因好多人覺得女演員婚後未必想再做幕前,多謝佢邀請同信任我,覺得我適合角色,我才攞到獎。特別多謝老公,放工後幫手湊女,飯後幫我背對白,亦多謝媽咪鼓勵,給予正能量。」

姜大衛向老婆李琳琳示愛

童星出身的76歲姜大衛憑《白日之下》奪最佳男配角,撼贏金馬影帝吳慷仁,在旁的太太李琳琳吻賀,落敗的吳慷仁甚有風度,上前跟姜大衛握手道賀。姜大衛領獎時全場站立拍掌,他接過獎座後合十叫大家坐,「真是估不到,我同大哥秦沛拍攝細佬(爾冬陞)任導演或監製的電影就攞到獎,還要一個癲、一個傻(指角色)。今日我想將這個獎頒給太太,因今年是我們結婚50周年,I love You。(台下李琳琳送飛吻回應)。其實有無獎都無所謂,都要畀心機拍好部電影,這是我50幾年前第一次攞獎的想法,但過了幾十年,我發現獎項幾重要,是對我的肯定,我一世人只做過電影人這份工,電影帶給我一切,如果有第二世,我想繼續做電影人,最後多謝無佢無我嘅師父張徹導演。」他受訪時稱永不言休,希望多拍好的香港電影,多些觀眾入場。

梁雍婷奪最佳女配角圓夢

梁雍婷憑《白日之下》奪最佳女配角,上台接過獎座時眼泛淚光,「金像獎是每個演員的夢想,多謝導演簡君晋拍了這部有力又溫柔的電影,他拍第一部電影,我做臨時演員,緣分讓我們再次遇見,多謝台前幕後及教過我演戲的戲劇老師,包括在天上的廖啟智老師,希望大家都選擇做善良的人」。她受訪時稱今次實現夢想,因當初做演員就是想攞到金像獎。

(第42屆香港電影金像獎頒獎典禮)

■更多娛樂猛料 ﹕ol.mingpao.com