論盡教育:校長,求你唔好叫我教通識

文章日期:2021年02月23日

【明報專訊】大話夾好彩,成日發「得天下英才而教育之」美夢的C女,聽小婦人日哦夜哦的忠告,高考後改選其他科目,否則會令到呢個做阿媽嘅晚晚發噩夢。

閱報得悉,立法會研究幼稚園、中小學教科書及教材編製小組委員會舉行視像會議,討論教科書的評審機制及文憑試擬題機制。不知怎的,講吓講吓竟然講到促請教育局在課室內加設閉路電視(CCTV),並專門錄製教師教學。張宇人議員說可藉CCTV監察教師有否按課程及書本教授,而學生亦可藉此作溫習之用,又提倡鏡頭要「對正老師,不對學生,睇住佢教學」;梁美芬議員話「新冠名」通識科等於變相重推「填鴨式教育」,斥教育局盲推選擇題係唔諗嘢,又斥「邊個設計用multiple choice,嗰個就要離開嗰一科」。梁議員認為教師不應擔心被攝錄,唔夠料就唔應該教書。梁議員有金句:「大把人排住隊想教書吖」;葛珮帆議員則指有教材「逢中必反」,認為「新冠名」通識科要統一教材,並設下問責制。

課室裝CCTV 廚房又使唔使?

王師奶素來敬重斯文,對學識廣博之士佩服得五體投地,做得議員何止萬中選一,所以對議員們心存尊敬。近日議員們對通識科好多高見,所以如果我是一名教師(假設咋),我一定請求、要求、跪求、叩求校長,千萬不要編我教通識。我寧願教3班中文、2班英文,改簿改到抽筋,再加十樣八樣課外活動都在所不辭。總之一句講晒,唔好叫我教通識科。

張宇人議員說要設CCTV替教師錄像,佢無好似梁美芬議員咁指名專錄通識科,即係科科都要錄,佢仲講明CCTV可監察教師有否按課程及書本教授,也可給學生溫習之用。王師奶唔明張議員話鏡頭要對正老師,不對學生;如果老師學生一齊上鏡,一可監察老師有否「越軌」,二可𥄫實學生有否反斗或瞓覺,三來師生可分享同甘共苦之樂。小婦人有一建議,每一課室設一智能機械人代替教師,必符合張議員要求。八卦問吓,張議員有無提議啲食肆老闆喺廚房裝CCTV,𥄫實廚師有無「吞泡」?

考MC等於唔用腦?

至於梁美芬議員批評「新冠名」通識科是填鴨式教育,她一語中的。本來的通識科係無課本嘅,無課本就無鴨可填,現在葛珮帆議員進一步要統一課本,如果實行,那就有填不盡的鴨了。王師奶智商低,唔明點解梁議員話用multiple choice係唔諗嘢,仲勞氣到話「邊個設計用MC,邊個就要離開嗰一科」。選擇題唔係香港考評局發明,就因為佢哋有腦才用選擇題。每年考生5萬多,又係必修科,如果條條題目都用文字作答,想依時放榜都難,你估一個教師改20、30張卷咩?俗語話「事非經過不知難」,一啲都無錯,口噏噏容乜易啫,到你自己做就倒瀉籮蟹。小婦人雖然成日鬧三鬧四,但都好體諒對方㗎。

葛珮帆議員話有教材「逢中必反」,呢度可能有誤解,邊間出版社咁多錢蝕?邊間學校咁夠膽採用?所有教科書都要教育局審查過才准列入書單,唔通你想話教育局放水?下筆可能有輕重,逢中必反絕對no way。葛議員,請放心。

文:王師奶

作者簡介﹕不是普通師奶,家中米缸有幾多斤唔知,但對香港教育界有幾多牛鬼蛇神,有幾多「嗚喱單刀」措施,卻一清二楚。「論盡教育」絕不手軟。wongszelai@yahoo.com.hk

[Happy PaMa 教得樂 第334期]

相關字詞﹕名人KOL 梁美芬 葛珮帆 張宇人 通識科 論盡教育 王師奶 每日明報-Happy Pa Ma

RELATED