坂本龍一離世 DJ黃志淙受打擊 心情未平復:佢嘅大愛好難用說話形容 (14:08)

文章日期:2023年04月03日

日本殿堂級音樂人坂本龍一因癌病上月28日在東京某醫院離世,享年71歲。與坂本龍一私交甚篤的商台DJ黃志淙,今早(3日)接受《在晴朗的一天出發》林海峰訪問,分享他跟坂本龍一相處點滴,黃志淙坦言心情未平復到,因為受到好大打擊,他說:「差唔多80年代尾,第一個同佢做嘅電台訪問,因為當年商台買咗一個『世界地球日』4月22日音樂會,而大家都知道佢(坂本龍一)係推崇同推廣綠色運動先驅,當時我哋會播呢個音樂會,有機會同佢...好興奮,直情打晒冷震做電話訪問,嗰個開始咗第一次傾偈機會。」

直到1991年,黃志淙飛東京面對面訪問坂本龍一,他憶述:「我未試過咁樣出埠公幹,而第一個出差同教授(坂本龍一)喺東京一間酒店,同埋佢啲助手一齊,嗰時我幫一本月刊寫專欄,我嗰陣時帶晒菲林機,黑白粗微粒,膽粗粗咁影一堆相,經驗好難忘,30幾年嘅友誼就由嗰次見面開始,之後陸續佢嚟香港﹑我去東京,或者有啲合作﹑有啲生活分享,嚟到2014﹑2015年,佢身體開始差,第一次Cancer,但佢都好勇敢,一路都有工作同好多發表,同時都閉關一段日子,未完全好番,但已做Soundtrack。」

黃志淙又憶述日本曾發生「311大海嘯」及「東北大地震」,黃志淙說:「當時東北都未解封,佢(坂本龍一)已經喺紐約飛去東京,實地探訪災民,為佢哋打氣,嗰個係超凡感動,同埋喺海嘯撈到一個海嘯的鋼琴,拎出嚟做啲修補及彈奏,個琴做咗啲巡迴裝置表演,我幾年前去東京,都睇過一次。反映到佢對人民關懷,佢音樂感動美麗,佢對人類貢獻,對反戰及環保呢啲議題,同埋身體力行,係真正嘅感動,佢嗰種大愛係好難用說話嚟形容。」

坂本龍一跟香港關係亦微妙及密切,黃志淙說:「佢嚟過幾次表演之餘,雖然對上一次好耐之前,係一次新媒體藝術節,講緊係2006﹑2007年,嗰次之後我哋都用好多方法同渠道,想邀請佢再返嚟。原本西九有個自由空間開幕,嗰時係17年﹑18年﹑19年,嗰幾年籌備同蘊釀,我都好大力去幫手希望件事成真,無奈地因為種種原因,社會原因﹑佢身體原因﹑疫情原因,嗰次未能成真,呢個係幾大遺憾。

佢一路都想嚟香港,再同我哋分享,佢康復後,2017年我同老友記一齊飛去睇『反核音樂會』,嗰次喺後台我哋又暢談又傾偈,佢又介紹新音樂人認識,又一齊影相,好似慶祝佢新生命一樣。

佢之後好多大計,佢想做好多嘢,但身體唔容許,不過就算咁,佢都做咗好多新出電影配樂同動畫配樂,直到最近,日本311大地震12周年,佢冇現身,但有新曲目,我有朋友飛咗日本睇﹐個作品好感動。」

林海峰問黃志淙是否失去一個朋友,黃志淙感觸哽咽說:「我相信佢喺我哋每個人心入面。」林海峰續問黃志淙:「正如你所講,坂本龍一有一個音樂會,很想喺香港舉行,用你嘅力量,完成佢未完嘅夢?」

黃志淙說:「呢一個唔可以講到好實在,等沉澱咗,療癒咗,將佢嘅音樂同大家分享,將未完夢做番出嚟,我相信係好好嘅事,將佢對人類﹑音樂﹑對藝術貢獻及香港情誼,呢個係好好提議,我呢刻未平復,相信好多有心人做呢件事,如果我哋電台一齊推動,或者香港好多別新一代音樂人,我相信亦認識好多都愛佢,每人出少少力,件事會好美麗,同埋佢﹑及佢家人其他地方樂迷,會好感動,都可以話係夢成真。」

(即時娛樂)