張敬軒獲邀出席聯校講座 首次做講師 暢談粵語流行曲70年 (19:00)

文章日期:2023年05月12日

張敬軒日前獲聖保羅書院中文科邀請,聯同香港大學香港研究課程教授及總監朱耀偉教授,為中西區12間中學的聯校講座「似水流年——漫談香港流行曲七十年」擔任講師,透過對談及互動,讓年輕一代了解廣東歌歷史、演變、廣東歌市場所面對的問題及發展等。

首次擔任講師,軒仔坦言做足功課,他說:「雖然自己身處呢個行業20年,對呢個行業都有一定程度了解,但係講座形式分享同落手落腳做係兩回事,今次為咗呢個講座,自己都再深入研讀咗一啲資料,過程當中又再令自己有深一層認識,今次除咗同大家分享,自己都有好多得着。」

講座當日,軒仔甫上台便表示開心跟大家見面,特別見到中西區12間中學同學在場,特別有親切感,他笑言自己作為中西區居民代表,回家途中經常經過書院門外,覺得學校很漂亮,講座當天踏入校門的感覺很神奇,他說:「我成日喺度諗,會唔會有機會可以真正作為喺呢個行業超過20年嘅人,喺我呢個階段,令年輕人多啲機會去認識我哋香港嘅流行音樂呢?好多謝各位嘅邀請,多謝邀請我嘅老師,我都好開心喺度同大家分享、多謝professor畀我呢個機會。」

軒仔表示相信每一個十年當中,社會形態、人們的生活,都會通過歌詞記錄當下。作為2000年代的歌手,他2002年到港發展時,那個時代算是「台灣幫」年代:「周杰倫、王力宏、張惠妹等,粵語歌相對比起90年代係式微,包括我自己『登陸』香港嘅第一隻碟,都係國語唱片。」

他又大讚Rapper、Hip Hop artist,他說:「特別過去呢10年入面,我見到喺新一代歌手入面,不斷將廣東話以各種形態,包括揉合好美式嘅R&B、Hip Hop嘅style,係一啲好好嘅嘗試。」

講座尾聲,軒仔唱出《櫻花樹下》,台下學生起哄,猶如進入演唱會Mode,唱完後,全場不停大叫Encore,一眾學生又大呼想聽《遇見神》,軒仔為不讓學生失望,在沒有預備的情况下,即席唱出《遇見神》,講座於一片歡呼聲下圓滿結束。

(即時娛樂)