360秒人生課堂|區永權哽咽回憶細仔曾有嚴重自閉症 (16:16)

文章日期:2022年04月15日

林盛斌(Bob)主持的無綫全新綜藝節目《360秒人生課堂》昨晚(14日)首播,第一集的演講嘉賓有歐陽偉豪(Ben Sir)、素人媽媽黃溢妮(Stephenie),現身支持及旁聽的則有陳榮峻、鍾麗淇、區永權及湯兆昇博士。

Ben Sir在節目中分享由大學講師跳入娛樂圈的心路歷程,又自爆曾因欠缺自信而瘋狂推Job。素人媽媽Stephenie就分享照顧患有自閉症的八歲兒子經歷,她表示八歲長子顥之患有自閉症,她為此辭工專心教導顥之學習所有技能及新事物,惟顥之最終因學習能力問題遭醫生評估需入讀中度智障特殊學校,令她有如被判死刑的感覺。Stephenie說︰「我好失望,點解我哋咁努力,佢又咁乖咁聽話但都要嫌棄佢?嗰時我每日只要靜落嚟諗起個仔就會喊,感覺好似被人判咗死刑。」

Stephenie有次與丈夫Alan帶兒子到私人會所的兒童遊樂場玩耍,兒子當眾大便惹起混亂,她感覺無地自容。Stephenie說︰「我個仔屙咗Poo Poo,將Poo Poo揼到周圍都係,我嗰刻好驚周圍啲人會拍片放上網。我老公一手抱起個仔帶佢去更衣室沖涼,我就唔敢望周圍,一邊幫手清潔,一邊係咁道歉。」Stephenie當晚不停哭,除了感到「好醜」,並對只有五歲的顥之前景茫然,最後全靠老公一番話醒過來。Alan當時對她說︰「我覺得一啲都唔醜,周圍嘅人應該讚我呢個爸爸可以處理咁尷尬嘅事情處理得咁好。就算你個仔依家係正常,將來大個都可以學壞,但顥之又乖又聽話,佢會留喺你身邊,陪住你一世。」Stephenie自此有了不一樣的看法和人生:「有時就算我哋好努力,都未必改變到一啲事,但原來換個角度去睇,睇多啲好嘅地方,你會發現幸福原來一直都喺度。」

阿Bob因Stephenie的故事感動落淚。鍾麗淇、區永權與Stephenie一樣要面對子女問題。鍾麗淇的11歲大女Isabella患上罕見基因病「四號染色體缺損綜合症」,至今仍未學會說話及步行。每次抱住大女時面對外人的詫異目光,鍾麗淇都會正向面對:「有時我見啲人望緊佢,覺得點解會行到咁?點解要抱?我就會同佢講呢個係我個女,佢依家練緊行路,就得㗎喇!我希望好似Stephenie咁分享心聲,然後會令身邊啲人更了解件事。」

區永權細仔Ambrose一歲半時被診斷患上中度及嚴重自閉,幸好區永權夫婦及早發現、積極處理,現時囝囝情况大有改善。區永權憶述當年得知兒子有事一刻,仍然哽咽謂:「我記得我太太當時買咗好多相關嘅書,我一路揸車,佢一路喺度讀本書畀我聽,一路喺度喊,嗰一刻我到依家都好記得。」

(即時娛樂)