麥明詩不認同塗黑皮膚演菲傭惹攻擊 自爆英國讀書遭歧視經歷 (22:48)

文章日期:2022年04月15日

無綫劇集《金宵大廈2》其中單元故事「姐姐」,因演員黃婉華塗黑皮膚飾演菲籍外傭Louisa被指涉歧視及侮辱,事件受注目,被國際傳媒狠批,無綫回應絕無意不尊重或歧視任何國籍,並向可能受影響人士致歉。

今日《金宵2》第7、8集的「姐姐」仍未在myTV SUPER重新上架,有關爭議也未止,黃婉華的個人社交平台有網民留負面評論,另一戰線是已轉行投身法律工作的十優前港姐冠軍麥明詩,她在社交平台表達感受:「香港如果能夠畀多啲機會少數族裔演出,represent番自己種族,而唔係由另一個種族去represent,唔係更好咩?」引來不同意見的網民圍攻,有人以她在《殺手》中演失明人士的劇照反擊,問她是否歧視失明人士?連登討論區有網民斥麥明詩「左膠」、「偽善」,亦有指麥明詩在劍橋讀法律但得2:2(二級乙等榮譽畢業),質疑她的成績。

麥明詩留意到連登討論區有網民對她的批評,在Instagram的限時動態直接回應質疑她在劍橋成績的網民,公開成績單,獲二級甲等榮譽成績,她寫道:「多年嚟好多ching(師兄)都好替我擔心我大學成績,各位ching千祈唔好替我擔心,唔高分,不過平穩。」

今晚麥明詩再撰長文解釋自己的觀點,她在英國讀書遭歧視的經歷,被模仿口音,甚至有人在她面前除褲問:「見過咁大未?」麥明詩寫道:「姐(即)係如果對自己有利嘅時候希望得到別人基於『包容大愛』等左翼理念俾嘅對待及支持(如:低門檻移民政策、移英後即可享有工作權利、房東唔會因為你係黃皮膚唔租樓俾你、同事同你傾計唔會特等模仿你啲hk accent,問你食唔食狗肉、希望自己仔女喺學校可以完全融入)。咁我覺得喺對自己冇利嘅情況都可以儘量體諒『左膠』嘅觀點。」

「我價值觀係偏左,姐(即)係有啲人口中嘅『左膠』。其實每人都可以選擇自己嘅立場同價值觀,我對件事有感覺係因為我嘅個人經歷,如喺英國讀書時係有受過microaggression(微歧視),如白人同學模仿accent嘅嘲笑,當眾除褲問你見過咁大未(當然大部分同學超好超nice),明白係人性並接受但係覺得如果冇就更好囉,所以喺香港變番做『大多數』嘅時候,會對其他地方嚟嘅人都比較sensitive,係,係寧願矯枉過正,呢個係我立場,不喜可以繼續插。而且唔同人有唔同經歷因此有唔同嘅睇法,也是非常理解的,有啲人超有自信覺得被人串被人笑佢都好喜歡咁都唔出奇。」

她又說:「喂好似wor(喎),咁我地嘅角度緊係覺得似啦,因為我哋係用緊我地嘅角度去判斷;正如以前啲西人扮中國人佢地都覺得似架,中國人唔係咁架咩?問題係我地望住個西人扮中國人,塗黃自己皮膚,再講chinese accent嘅英文,我地覺得似唔似呢?我哋欣唔欣賞呢?跟住啲報紙標題話,『以為演員真係Chinese helper!原來卸妝後係超索白人美女』順帶一提,我都唔係第一次講偏左嘅觀點,每次都畀人問候架啦,難道我唔知有唔少人憎『左膠』勝於一切。但係我發覺如果我淨係喺幕前嘅話(單一收入源),我會唔敢講我想講嘅嘢,冇必要無啦啦乞人憎講真,如果一個人講嘅嘢個個都同意,就冇必要講啦。」

(即時娛樂)