柏林影展|評審杜琪峯:人民失去自由 獨裁者對付電影 (04:37)

文章日期:2023年02月17日

第73屆柏林影展將於本月16日至26日舉行,《史賓沙》女星姬絲汀史超域(Kristen Stewart)擔任主競賽單元評審主席,帶領4女2男組成的評審團,包括《柏德遜》伊朗女星Golshifteh Farahani、《春宮野史大批鬥》羅馬尼亞導演雷杜祖迪(Radu Jude)、《Alcarras》西班牙女導演Carla Simon、《Western》德國女導演Valeska Grisebach及《巴比倫:星聲追夢荷里活》美國選角指導Francine Maisler。導演杜琪峯繼張曼玉後,成為另一名香港電影人先後出任柏林、康城及威尼斯等三大歐洲影展的主競賽評審。

凌晨舉行開幕禮之前,一眾評審昨晚會見傳媒;有記者問及近年有看過哪些印象深刻的電影,並提議姬絲汀史超域和杜琪峯回答。後者自言說廣東話的話,比較容易回答問題,他之後先以粵語回答問題,再由翻譯以英語複述。杜琪峯表示現在的電影變差了,而且全球都是,他稱所看的電影世界好像漸漸消失,不再是以前那樣,「我希望呢樣嘢只係暫時,可能我講嘢好大膽,但呢樣係我真心嘅說話」。

其後有傳媒表示相隔3年,柏林影展再次復常,想問現場評審為什麼電影對所有人都很重要;杜琪峯再次以廣東話發言,稱電影永遠在前鋒位置,「如果有極權時,人民失去自由時,電影通常首當其衝,好多地方都會係咁,一定係停咗你嘅文化。電影文化係直接面向觀眾,所以獨裁者通常對付嘅,一定係電影。我覺得香港,no sorry⋯⋯我覺得全球爭取自由嘅國家同人民,都要支持電影,因為佢代你發聲」。

其後杜琪峯再次發言,稱電影不能用錢去衡量,「我拍過幾部電影唔多過兩百萬,而我覺得拍得好開心同舒服。我諗電影最重要都係講緊passion同vision,如果無咗passion同vision,咁所有藝術家都做唔到自己應該做嘅事;就算畀一百億你,你無就係無,你有就係有」。

(即時娛樂)

相關字詞﹕杜琪峯 柏林影展