電影評論學會大獎|《給十九歲的我》奪最佳電影 導演郭偉倫︰我哋無愧 (17:23)

文章日期:2023年03月08日

張婉婷導演的紀錄片《給十九歲的我》獲《第29屆香港電影評論學會大獎》頒發「最佳電影」獎項。《給》早前因未獲部分主角同意公映引起爭議,於2月6日起暫停公映,但在今日香港電影評論學會的頒獎禮上,現場熒幕仍有播出《給》的片段。張婉婷導演今日缺席頒獎禮,監製黃慧及《給》的聯合導演郭偉倫上台領獎。黃慧表示︰「好多謝電影評論學會畀我哋呢個獎項,呢個極可能係我哋唯一嘅最後一個獎項。喺學會決定最後嘅評審結果之後,大家知道發生咗『萬言字』呢個事件,咁學校有需要保持箴默,息事寧人。」

導演郭偉倫則說︰「多謝電影評論學會,同埋所有專業嘅影評人,肯定我哋呢套電影嘅成績。今日遺憾少少嘅係我哋嘅導演張婉婷冇機會出席,因為出咗呢件『大劑嘢』,但係我代表佢攞呢個獎,同埋感謝參與拍攝嘅咁多位主角、同學,包括支持我哋、反對我哋、不滿我哋嘅,我哋都一齊感謝佢。」

語畢,郭偉倫分享他關於《給》的感受︰「我哋最開初係拍一個以成長為題材嘅電影,點樣拍到成長,我自己都一頭霧水。喺拍攝10年裏面,我不停問啲同學乜嘢係『成長』。你覺得成長係點㗎?啲同學答嘅都係我長大咗、肥咗、高咗、瘦咗。我唔係好滿意呢啲答案,直到拍完咗部戲,公映咗之後,我突然明白咗啲嘢,發生咗呢件事之後,原來成長係好似應該懂得面對自己,面對自己嘅過失、唔滿意、喜與悲。當我哋能夠正面咁回應、正面咁面對嘅時候,成長先至出現,呢個係包括一個人、一個社會、同埋一個國家。我哋要勇於面對自己嘅成長點樣開始、點樣去退步。」

郭偉倫強調《給》由開機拍攝第一日開始,所有情節都不能預設,他們只是隨着事情發展去記錄。郭偉倫說︰「當我以為部戲已經完咗嘅時候,原來係未完,部戲仲發生緊,因為仲發生緊啲更加大嘅事件去配合。我哋繼續去觀察,繼續去回應呢啲事,我哋責無旁貸,我哋義無反顧,我哋亦無愧﹗我哋其實冇強迫學生拍攝,我相信香港仲係一個公道嘅社會,仲係一個講道理嘅社會﹗總有機會,我哋會向大家交代一啲乜嘢叫事實。最後,我哋好感謝在座嘅嘉賓同傳媒,對我哋呢套電影有興趣。一個暫時未有機會喺香港上映嘅電影,我哋會繼續努力,令電影向全世界嘅觀眾面世。」

(即時娛樂)