梁家輝永不言休 最高紀錄1年拍13部戲 獲封「千面影帝」 (13:49)

文章日期:2023年05月14日

由馬時亨主持的訪談式節目《馬時亨 香港情》,昨(13日)晚播出第四集,主題是「電影」,馬時亨邀來偶像梁家輝擔任嘉賓。

屹立影壇40年的梁家輝,原來拍了140多部電影,他透露當年最瘋狂的日子,是一日3組戲、一年接拍13部電影:「嗰時咩都想試下,造就咗我有3年時間不斷係咁拍戲,1年拍13部,基本上係冇瞓過。因為每一日要走3組,每組8個鐘、組接組,主要喺組過組嘅時間休息;但香港地方細,過組最多半個鐘頭車。」梁家輝表示當年賣命,有部分是為家人:「因為當年兩個女出咗世,對於一個打工仔係好大開支,所以要不斷接戲,嚟維持當時家庭。」

談到拍攝需時最長的電影,梁家輝笑言是《東邪西毒》,並親解該片與喜劇電影《東成西就》千絲萬縷的關聯:「《東邪》本身係兩集,但因為拍咗3年趕唔切交片,就衍生咗《東成西就》,因為嗰時所有東南亞院商,都買咗部戲準備做賀歲片,唯有焗拍《東成》出嚟應付片商。

當時所有華人影迷都好奇怪,點解香港可以出動咁多大明星,走去拍一部咁神怪咁荒誕嘅戲嚟代替《東邪》?可能我哋喺唔知應該點樣嘅絕境入面,被壓榨咗3年,所以就掏心挖肺咁將入面最瘋狂嘅一面展現喺觀眾面前,變成後來嘅經典,我覺得呢兩部戲,算係我電影生涯好難遇到嘅兩部電影。」

梁家輝指拍戲令他著迷之處,是可以透過角色,經歷各種人生,他表明「永不言休」:「梁家輝只可以有一個人生,但通過做演員,我經歷咗140幾個唔同嘅人生,我唔會退休,我希望能夠有機會繼續追求唔同人生,如果可能嘅話,一日仲有人願意睇我,我都會繼續做戲。」

在家輝的140多個人生之中,不得不提他個人的3個代表作,分別是《垂簾聽政》、《監獄風雲》及《情人》,而《垂簾聽政》令他在26歲奪金像獎影帝殊榮。

談到當年封帝,梁家輝謙稱全是導演李翰祥功勞,並笑指當年新入行的自己,完全跟指示做戲:「作為一個新人,點會知咩叫做戲啫!有樣嘢好經典,場戲講我喺大戲台肚痛,唔舒服要走,我問導演應該點做,佢就話:『Tony,我𠵱家坐呢度,我叫你做咩就做咩啦』,當年唔係現場收音,咁一action我就行,佢就:『低頭、回頭、看我,再低頭』,真係咁樣拍咗部戲出嚟。」梁家輝又指當年因自己的超爛普通話,令當時的劉曉慶「反晒面」,2人因「言語」問題多番NG,最後要靠導演解決難題,十分有趣。

至於為何能揮低全球眾多強勁對手、爭取《情人》男主角席位,梁家輝爆笑透露全因自己夠Weak,他說:「《情人》個導演係法國人,當時佢走勻全世界搵《情人》入面嘅越南華僑角色,佢喺外國搵極搵唔到,佢嚟到香港,見面第一句就同我講『Oh!you can be my boy』,我問點解,佢就話『You are as weak as I wish!』同埋因為我背脊線條亮麗,又冇乜毛好光滑,當時喺法國都係用『光滑無瑕嘅優美線條』做宣傳。」

經典電影《監獄風雲》最讓家輝難忘的,是當時所有臨時演員都坐過監:「所以我喺現場學到好多嘢,佢哋會話:『老襯(第一次入監獄叫老襯)!你入到嚟唔好咁戙起隻腳呀,去到洗手間唔好執番梘呀』,佢哋係會教曉你監獄嘅規矩,人同人相處係點,監獄同出面世界有乜唔同。」

(即時娛樂)