東京電影節|梁朝偉現身大師班活動 憶迷失時遇到王家衛 (16:19)

文章日期:2023年10月26日

影帝梁朝偉今天(26日)出席「東京國際電影節」大師班活動,偉仔型爆現身,並用日文打招呼,全場拍手,偉仔表示自己已有10年沒有在東京出席公開活動,對上一次已是宣傳電影《一代宗師》,他表示好開心見到大家。

76歲台灣著名導演侯孝賢昨日驚傳罹患腦退化症被迫退休,據台灣傳媒報道侯孝賢已認不出身邊人,病况令他無法繼續工作,籌備的新戲《舒蘭河上》及《我將前往的遠方》無法完成。

偉仔曾拍攝侯導演電影《悲情城市》,偉仔說:「初出道時拍戲冇耐,都想拍唔同電影,跟唔同電影人合作,當年侯導演搵我,係好好經驗,所以接拍,我對台灣歷史唔係好認識,都睇咗好多有關台灣書籍,侯導演推介好多書畀我睇,嗰啲文學小說,同埋搵咗一個朋友都係聾啞人士,自己都係靠呢一位朋友演呢個角色,自己拍呢部戲,專登都係獨處,想感受一下寧靜世界....侯導演起初冇乜理我,由我自己發揮,初時演呢部戲都唔知點做,可能導演發現,所以介紹聾啞人士朋友認識。」

之後偉仔講到合作無間的王家衛,他直認自己幸運:「迷失時遇王家衛,拍《阿飛正傳》,張曼玉可能拍2﹑3個take搞掂,自己拍10幾20個take都唔掂,最多拍到26個take都NG,感到挫敗,係咪自己有乜問題?

王家衛同我講,希望我放低自己,用個心去演角色,我覺得王家衛係調教演員嘅導演,後來睇到《阿飛正傳》完成品,佢係好識調教演員,將演員嘅嘢發揮出嚟。」之後2人繼續合作拍戲,關係維持20年,偉仔再說:「有2﹑3年每晚去王家衛公司食飯傾偈,透過呢段時間,將自己帶到王家衛世界,我哋曾討論過《挪威的森林》,已完全感覺到佢想拍嗰個場面。」

有指王家衛經常沒有劇本?偉仔則說:「佢有劇本,擺喺自己嗰度,收埋咗,每個演員好清楚要拍啲乜嘢,同埋要完成嘅嘢,全部清晰知道,拍攝嗰日先有劇本,係佢創作方法,唔想演員太有既定方式,想導演喺片場睇到嘅嘢,會有變動,演員一早知道劇本嘅話,會做唔到改動,同佢合作係一個挑戰旅程。」

有人問偉仔拍戲時會否難以抽離角色?他說:「開始做演員時會有,長時間演一個角色,會難少少抽離,但過咗一段時間,慢慢做番自己,返回現實,愈投入角色愈花時間抽離。」偉仔透露一直恨跟歐洲導演合作拍戲,明年他會在德國拍電影,花8個月時間籌備角色。拍照時,有觀眾用廣東話大嗌:「好鍾意你」﹑「等見你三年又三年。」偉仔聞言也笑逐顏開。

(即時娛樂)