監製鍾澍佳因情意結回巢 盼助港劇重現光彩 (21:45)

文章日期:2023年10月29日

無綫劇集《香港人在北京》總監製鍾澍佳19歲加入無綫,由助理編導升至監製,代表作品有劇集《難兄難弟》系列,及後離開舒適圈外闖,拍過不少電影,亦執導及監製過多部內地劇,直至去年回巢主理77工作室,負責無綫所有內地及海外合拍及訂製劇。除了《香港人在北京》,尚未推出的《新聞女王》亦是其的作品。

他坦言北京近10年變化很大,各方面也有很大進步,生活環境很好,相比之下,香港顯得落後。「內地取景比香港更容易,基本上冇咩拍唔到,警署、機場、大商場,只要從正常途徑申請,真係會借到畀你拍,所以我喺內地拍劇拍得好爽。雖然香港政府已好努力做好多協調,但地方細、人又多,拍攝器材有所限制,同內地真係差好遠。」

雖然如此,鍾澍佳還是對香港劇集有種情意結,加上恩師曾志偉,便決定放下內地的發展返無綫工作。「近幾年見到內地同台灣媒體講到港劇,都係以『懷舊』、『當年』、『依家唔得』呢啲字眼形容。我作為一個拍港劇出身、喺無綫學習、成長嘅人,真係不是味兒。港劇曾幾何時代表時尚、有品味、節奏快﹗點解會咁呢?2000年後就好似停滯不前,好想知點解會咁?我自問能否憑自己少少經驗,幫到依家嘅港劇。而且香港導演喺內地好難有喜劇拍,因為內地人唔識笑港式笑話,但我比較鍾意拍喜劇。返嚟就可以拍多啲喜劇,而且我覺得香港觀眾需要喜劇,要開心啲﹗」

鍾澍佳曾看不過眼某些港劇Hea拍、Hea做,他坦言每個機構都可能發生類似情况,這次回來就是希望能帶動氣氛,提升劇集質素。「依家內地喺技術同製作層面上唔會差過香港,甚至有過之而無不及,加上尺度大、夠膽拍,港劇某程度上好似停滯咗。資源愈少,自然少好多可以做嘅可能性,愈少可能性就會愈少資源,同內地相反,香港要追落後﹗我唔敢講自己可以做乜,只能夠分享經驗,畀機會新導演同新演員。其實我哋嘅演員層面需要更新,以舊演員帶出新演員,呢個先係正確方向,亦係我未來嘅計劃。」

欲知專訪詳情,請留意明天(30日)明報娛樂版。

(即時娛樂)

相關字詞﹕香港人在北京 鍾澍佳